Bikinien lyver ikke;)

Sånn er det, i bikini kan man ikke lyve på seg sixpack, lårmuskler eller lange slanke overarmer.. Det tar jeg konsekvensen av og trener rævva av meg.


Dette er meg, I wish :) Lånt fra google.


Etter en måneds treningsfri pga influensa og alt for mye å gjøre sånn ellers i livet, så er jeg back on track og starta med en times sirkeltrening og deretter en halvtime shape, som er styrke for mage og rygg. Jeg digger Elixia, har jeg sagt det før?

Uansett, trening gir styrke i både kropp og sjel har jeg funnet ut. Jeg er sjelden så happy og glad som de ukene jeg får trent akkurat så mye jeg trenger. Da påvirker ikke mine helge-godis-marathoner kroppen min så altfor mye heller.

Det er viktig å kjenne at man er fornøyd med den man er, både i hode og kropp. Etter en trening kan man godt være fornøyd med seg selv og glise hele veien hjem. Man kan kjenne at samme hva som skjer nå så takler jeg det på strak arm. Jeg kan løfte en bil omtrent og alle sure kollegaer blir til luft og seigmenn!

Den beste treningen jeg vet om er styrke og sykling. Når jeg sykler er jeg hinsides alt og når du ser at jeg lukker øya, da er jeg omtrent 1 mil foran instruktøren og gir alt og litt til.


også lånt fra google, for den står iallefall ikke hjemme hos meg..


Sliter du med motivasjonen, en slapp kropp, en sliten hjerne, en fot som sier neitakk til trening, eller har du tenkt å tilobringe våren i sofaen?

Tenk deg et mål, lite eller stort. Om det er å greie å tusle til butikken og tilbake uten å få hjertekramper, eller om det er halvmaraton i Oslo. Fantaser om målet, kjenn på gleden du tror kommer når du kommer til mål. Innbill deg at du er i superform og gled deg over hva kroppen gir tilbake for hver økt du gjennomfører.

En kropp i aktivitet er en glad kropp vet du. En halvtimes hverdagsmosjon er nok. Gå til bussen eller ta alle trappene på jobb.

Stå på, du kan klare det!

8 kommentarer

PANORAMA

05.apr.2011 kl.20:58

Kloke ord er så enig med deg. Man produserer jo masse endorfiner under trening, så lykkefølelsen er helt reell. Trener to til tre ganger i uka med styrke, og ellers aktiv, så kan jeg som du hive innpå i helgene.. hehe.. Takk for hyggelig kommentar fra deg:) Ha en fin kveld.

kristin

05.apr.2011 kl.20:58

Hvis du gidder å holde igjen litt på treninga til etter sommeren, sånn at jeg ikke blir seende ut som en "blimp" i ditt nærvær, så hadde det vært stas ;)

hjelpmegselv

05.apr.2011 kl.21:02

Kristin din fis, du trene da sjølv :) vi kain blimp i lag vi toan.

MieehEsKiwi

05.apr.2011 kl.21:32

Trening, trening, trening : =))
Huff.. en halvtime hver dag ja, skulle ønske jeg hadde energien og motivasjonen til det :P

sweetnezz

05.apr.2011 kl.21:45

så sant så sant!

Siv Jensen

05.apr.2011 kl.21:47

Bra skrevet ;) Noen ganger må man bare ta skjea i egne hender ;)

ingerslilleverden.blogg.no

06.apr.2011 kl.00:40

Jøsses, har du lagt ut bilde av MEG?!?! Hahaha, eller ikke....

Jeg har trent i dag. Og i går. Syklet og gjort øvelsene mine for mage, rumnpe lår, og armer. Steike så flink jeg føler meg. Og enda mer støl..Hehehe! Bikinitid ja, ikke mye som kan pakkes inn da... *sukk* ;)

Skriv en ny kommentar

hjelpmegselv

hjelpmegselv

33, Trondheim

Prøver å forandre verden gjennom meg selv. Prøver å bli bedre på flere plan. På andre plan er jeg helt ok og duger i massevis. Elsker å reise, øl, snille unger, krabbeklør, jobben min, stille stunder, bråkene stunder, en klapp på skuldra og en pizza på fredag. Vi har jo antagelig bare dette ene livet!

Norske blogger

Kategorier

Arkiv

Related Posts with Thumbnails
hits